Kundservice 35 10 62 00 | Email: Kundeservice@roba.dk 

Köpvillkor

Uppdaterat 30 / 03 – 2017

Företagsuppgifter

Roba.dk
Kliplev Søndergade 10,
6200 Aabenraa
Telefon: 35106200
Email: kundeservice@roba.dk

Företagets CVR-nr.: 36714948

Alla priser är inklusive gällande moms och andra avgifter.

.

Betalning:

Du kan betala med följande betalningskort:

  • Dankort
  • Visa
  • Visa Electron

De dras ingen extra avgift vid kortbetalning.

ROBA.DK samarbetar med Klarna AB där Klarna AB tillhandahåller flera betallösningar via klarna Checkout. Klarna AB:s tillhandahållande innefattar kortbetalning, faktura, kontofaktura, delbetalning, Klarna Direkt, samt betalning genom internetbank via Swedbank, Handelsbanken, Nordea och SEB. När du godkänner Robas köpvillkor och betalar med Klarna Checkout, godkänner du även Klarna AB:s villkor.

De tas ingen extra avgift när man betalar med kort på ROBA.DK.

PENGARNA DRAS FÖRST FRÅN KONTOT NÄR VI SKICKAT VARAN!

KOM IHÅG ATT SPARA DIN FAKTURA/KVITTO DÅ DENNA BEHÖVS VID EN EVENTUELL REKLAMATION.

Leverering

Shipping och leverering i Sverige – Vi använder oss av GLS

Leverering med GLS. Vid köp över 399 kr är leveransen fraktfri – under 399 kr tillkommer en fraktkostnad från 49 kr och uppåt beroende på paketets storlek och vikt.

Extra tunga paket har en extra fraktavgift. Beloppet framgår av totalpriset när du accepterar köpet.

Paketet levereras antingen direkt i din brevlåda eller till ditt närmaste utlämningsställe.

En normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar efter det att vi har skickat din beställning, med reservation för att varan är slut på lagret.

Kunden kontaktas via e-mail om varan är försenad.

Vid felaktig adress (till exempel att mottagarens namn inte står skrivet på brevlådan/dörren) och ej uthämtat paket dras returbeloppet av från fraktkostnaden.

Om du fått en trasig eller felexpedierad vara, vänligen kontakta ROBA.DK inom 3 arbetsdagar.

 

Ångerrätt

När du handlar på ROBA.DK har du alltid 30 dagars ångerrätt. Ångerfristen tar slut 30 dagar efter den dag som du:

  1. Har mottagit din vara
  2. När de handlar om flera olika varor som är beställda samtidigt (i samma order) och levereras var för sig, räknas fristen från den dag du mottagit den sista varan i fysisk form.
  1. När en vara består av flera olika delar/partier, räknas fristen från den dag du mottagit den sista delen i fysisk form.

För att upphäva ditt köp ska du kontakta oss inom 30 dagar från det att du har mottagit din vara.

Kontakta: Kundeservice@roba.dk
I mailet ska de tydligt framgå att du önskar att upphäva ditt köp.

Du kan inte upphäva köpet bara genom att inte hämta ut ditt paket utan att du kontaktat oss.

Varor som inte omfattas av ångerrätten

Följande varor omfattas inte av ångerrätten:

  1. aftaler omfattet af § 7, stk. 2:

Varor som är plomberade av hygienmässiga orsaker godkänns ångerrätt om plombering ej är bruten. Returnerade varor skall vara oanvända och i originalförpackning samt eventuella hangtags skall bifogas. Om så inte är fallet kommer en värdeminskning på 100 % av varans värde att dras av vid återbetalning.

Ångerrätten gäller inte om;

Du bryter försegling på varor som av sundhetsmässiga- eller hygieniska anledningar inte är ägnade till att bli returnerade.

De kan till exempel vara om du bryter plomberingen på en vara i blisterförpackning.

Returnering av vara

Du ska posta din order i retur till oss inom 14 dagar efter att du har meddelat oss om att du ångrar ditt köp. Du står för returkostnaden av varan och vid returnering, är de du som är ansvarig för att varan är väl inpackad (så den inte går sönder under frakt). Så snart varan har levererats, bär du ansvar för den.

På grund av vissa varors storlek/art, kan de inte returneras med normal post/GLS. Utgifterna vid returnering av dessa varor förväntas dock att ha ett maxbelopp på ca 200DK.

Varans skick när du returnerar den

Du ska själv stå för minskning av varans värde som skylls felaktig hantering av varan, dvs slitage som är överdrivet för att testa varans egenskaper och funktion. Du får lov att testa varan hemma på samma sätt som du hade testat den i butik.

Om varan är testad på ett överdrivet sätt, betraktar vi den som använd och vid returnering av varan återbetalas bara en liten del eller inget av köpbeloppet (beroende på varans värdeminskning).

För att vara säker på att få hela beloppet återbetalat får du alltså bara testa varan hemma, så som du hade testat den i en fysisk butik. Du får prova varan hemma, men inte använda den.

Återbetalning av köpbeloppet

Om du ångrar ditt köp får du naturligtvis tillbaka samma belopp som du betalat. Vid värdeminskning, som du står för, dras denna från själva köpbeloppet.

Om du använder dig av din ångerrätt, återbetalar vi alla betalningar vi mottagit från dig, inklusive fraktkostnader (vid val av annat än standard leverering återbetalas inte de extra kostnaderna för dyrare fraktalternativ) inom 14 dagar, från de datum vi har fått ditt meddelande om att du ångrar ditt köp. Beloppet återbetalas via samma betalningsmetod som du valt att betala med om du inte uttryckligen sagt att du vill ha tillbaka pengarna på ett annat sätt.

Vi kan vänta med återbetalningen, tills dess att vi mottagit varan i retur om du inte innan dess skickat dokumentation på att du har returnerat den.

Om du ångrar ditt köp ska varan skickas till:

ROBA.DK
Kliplev Søndergade 10

6200 Aabenraa
Danmark

Du kan också ångra ditt köp genom att tydligt meddela om detta och personligen lämna den på ovanstående adress.

Vad ska jag skicka med tillbaka?

Du ska bifoga en kopia på orderbekräftelsen.

OBS! Vi tar inte emot paket som är skickat med efterkrav.

Reklamationsbehandling

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Vid fel eller skada på en vara, kan kunden klaga till oss på ovanstående adress, telefonnummer eller mail.

Kunde har 2 års reklamationsrätt. Kunden kan välja att skicka tillbaka varan, när du handlar på ROBA.DK har du 2 års reklamationsrätt.

Detta betyder att du antingen kan få varan returnerad, reparerad, bytt, prisreducerad eller helt återbetalad beroende på situationen.

Detta förutsätter såklart att reklamationen är berättigad och att felet inte har uppstått som led i ett felaktigt användande av produkten eller annan vårdslös hantering av varan.

Reklamation skal ske inom en rimlig tid efter de, att du upptäckt felet hos varan.

Vi återbetalar rimliga fraktkostnader som tillkommer när reklamationen är berättigad.

Klagomålshantering

Om du vill klaga över ditt köp, hänvisas du att kontakta Robas kundservice. Om vi inte klarar att hitta en lösning tillsammans, kan du klaga till den relevanta nämnden på området så länge kraven är uppfyllda.
Du kan klaga till forbrugerklagenævnet på www.forbrug.dk om ditt klagomål uppfyller kraven.

EU-komissionens online klagoportal kan också användas vid klagomål. Denna är speciellt relevant för våra kunder som bor i andra EU-länder än Danmark. Klagomål skickas hit – http://ec.europa.eu/odr. När du skickar klagomålet ska du bifoga vår mailadress: Kunderservice@roba.dk.

Standard Ångerblankett

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)(detta formulär utfylls och returneras enbart om ångerrätten gör sig gällande) link

– Till [Information om näringsidkare namn, adress, mail]:

–Jag/Vi (*) meddelar härmed att jag/vi (*) frånträder mitt/vårt (*) köpeavtal avseende följande varor(*) / tjänster(*)

– Beställt den (*)/mottogs den (*)

– Konsumentens namn

– Konsumentens adress

– Konsumentens underskrift

– Datum

(*) Stryk det som inte gäller.

Stäng meny
0
×
×

Kundvagn